«شفافیتِ فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزیع» محور اصلی طرح نو فروش خودرو در تیم سایپا است



به منشا «رادان موتور​»،مجید باقری در خصوص فروش فوری محصولات سایپا نیز گفت: با هدف احترام به اعتماد مشتریان تیم خودروسازی سایپا، اولویت نخست عرضه و تحویل خودرو، پاسخ به تعهدات قبلی به ویژه تعهدات معوق است اما برای ست بازار مجوز فروش فوری ۳۰ درصد تولیدات روزانه به خودروسازان داده شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل التهاب های بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها در بازار، با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری نهادهای نظارتی سازوکار جدیدی برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: همانطور که سرپرست محترم وزارت صمت نیز اعلام کردند، فروش فوق العاده جایگزین فروش فوری شرکت‌های خودروساز شده است.

باقری «شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزیع» را محور اصلی طرح نو فروش خودرو در تیم سایپا اعلام کرد و افزود: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل تیم، ما در شرکت فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به جهت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحی طرح نو فروش فوق‌العاده خودرو، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم در نتیجه این اقدامات، نقش واسطه‌ها در بازار به کمترین حد ممکن کاهش یابد و خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در پایان به برخی اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان برای اعلام و اعمال قیمت‌های نو خودرو نیز اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود خودروسازان برای تحویل خودرو منتظر اعلام قیمت‌های نو محصولات هستند، اظهارنظر نادرستی است، زیرا بخش عمده‌ای از خودروهای تحویلی، از تعهدات معوق سایپا هستند و در صورت اعلام قیمت‌های نو نیز با قیمت بعد، تحویل مشتریان خواهند شد. از سوی دیگر قیمت‌های انبارداری و نگهداری از خودروها بیشتر از عددی است که فرمول شورای رقابت به قیمت‌ها اضافه می‌کند!