نسخه نو نخستین شاسی‌بلند چینی برای بازار ایران در راه است



به منشا «رادان موتور»،شرکت مدیران‌خودرو قصد دارد مدل به‌شب نخستین شاسی‌بلند چینی بازار ایران را که حالا قدمتی ۱۰ ساله دارد،  به‌زودی عرضه کند. ام‌وی‌ام ایکس۳۳ از سال ۱۳۸۹ وارد بازار کانتری شد و به اسپید توانست در دل  علاقه‌مندان خودروهای کراس‌اوور جا باز کند، ازسوی‌دیگر شرکت سازنده با ارزیابی‌های مداوم از نیاز بازار و خواسته‌های مشتریان، دوبار ظاهر این خودرو را زیر خنجر جراحی قرار داد و تاکنون درمجموع ۳ نسخه از این خودرو راهی بازار شده است. 
حال مدیران‌خودرو باتوجه به خواسته مشتریان و اهمیت این مسئله، چهارمین نسخه (فیس‌لیفت) را راهی بازار خواهد کرد تا بتواند موفقیت مدل‌های ایکس۳۳ در بازار ایران را همچنان حفظ کند. اما سوال اصلی؛ این مدل نو چه تغییراتی را به خود دیده است؟
در بخش طراحی ظاهری، نمای جلو خودرو تغییراتی نسبت‌به گذشته داشته که ظاهری مدرن‌تر به آن بخشیده است. جلوپنجره آن از سبک نو طراحی محصولات ام‌وی‌ام  که مشابه  ایکس۵۵ است، استفاده کرده همچنین طراحی سپر جلو و چراغ دی‌لایت سازگار و هماهنگ با جلوپنجره نو بوده و چهره یک شاسی‌بلند مستحکم و مدرن را به این خودرو بخشیده است.
ازسوی‌دیگر طراحی رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی تغییر کرده  و حالتی مدرن‌ و شیک‌تر به نمای جانبی این خودرو داده است. با ورود به  کابین نیز متوجه تغییرات خواهید شد. پوشش صندلی‌ها و رودری‌ها به رنگ قهوه‌ای تیره در آمده‌اند که در مجموع داخل آن را شکیل‌تر کرده، رنگ دریچه‌های تهویه نیز به قهوه‌ای تغییر کرده‌اند که تناسب ظاهری چشم‌نوازی با پوشش داخل خودرو دارد. فرمان خودرو نیز مانند سایر محصولات نو مدیران‌خودرو تغییر کرده که باعث زیباتر شدن طراحی کلی داشبورد خودرو شده است.
اما نکته مهم در بخش فنی، نصب یک بسته‌دنده اتوماتیک ۵سرعته است و در عمل شتاب و هماهنگی بیشتری این پیشرانه نصب‌شده روی خودرو دارد. این بسته‌دنده باعث سهولت تعویض دنده‌ها و لذت بیشتر رانندگی با این کراس‌اوور می‌شود. به لحاظ امنیتی این خودرو مجهز به سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) است که امنیت بالاتری را در رانندگی ایجاد می‌کند. البته فرمان برقی هم سهولت و امنیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.  البته به‌زودی شرکت مدیران‌خودرو از این خودرو رونمایی و شرایط فروش و قیمت آن را اعلام خواهد کرد.

  تاریخچه X33
کمپانی چری برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۵ از شاسی‌بلند سایزکوچک شهری خود با اسم تجاری چری‌ تیگو۳ پرده‌برداری کرد. این خودرو ابتدا به‌دلیل طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل پذیرفتن، توانست در بازار چین جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. 
شرکت مدیران‌خودرو شریک، تجاری چری در ایران نیز در سال ۱۳۸۹ با معرفی این خودرو با اسم اختصاصی ام‌وی‌ام ایکس۳۳ برای بازار ایران، توانست به دلیل خلأ خودروهای کراس‌اوور ارزان‌ در بازار، فروش قابل‌توجهی را 
تجربه کند. 
همین امر سبب شد مدیران‌خودرو بلافاصله پس از معرفی نسل‌های نو این خودرو، عرضه آن‌ها را در کانتری شروع کند. به همین‌دلیل می‌توان گفت این شرکت به‌دنبال احترام به حقوق مشتریان خود، همواره به عرضه محصولات نو این برند می‌پردازد.
نسل‌اول ایکس۳۳ که با الگو برداری از نسل سوم تویوتا راو۴ راهی بازار جهانی شده بود، مدت کمی دوام آورد و بلافاصله با به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، ظاهری پخته‌تر و زیبا‌تر یافت. این در حالی است که طراحان چری رفته‌رفته به زبان طراحی واحدی دست یافتند که می‌توان رگه‌هایی از آن را در نسل کنونی ایکس۳۳ نیز رویت کرد. چری در فیس‌لیفت نخست این خودرو، با تحول نمای جلو و طراحی کابین، تنوع اندکی در طراحی ایکس۳۳ ایجاد کرد اما چهره کلی خودرو بدون تغییر باقی ماند. در فیس‌لیفت دوم که روز گذشته با آن سروکار داریم، نمای جلو دوباره دستخوش تغییرات زیادی شد. 
این‌بار چراغ‌هایی کشیده، جلوپنجره مشترک با دیگر محصولات چری و سپر حجیم‌تر با اضافه شدن چراغ‌های روشنایی در شب به آن، برای نخستین‌بار، ظاهری مدرن را به ایکس ۳۳ القا کرد. علاوه‌بر نمای جلو، زه‌های کرومی نو روی درها و دستگیره‌ها، آینه‌های جانبی نو راهنمادار، رینگ‌های نو پنج شاخه دوبل و طرح نو زاپاس بند عقب هم به هرچه مدرن‌تر شدن ایکس۳۳ یاری کرده‌اند.
در مدل اسپرت، مشکی شدن سقف، ستون‌ها و آینه‌ها در کنار استفاده از دیفیوزر در جلو و عقب و همچنین نصب رکاب اسپرت به‌صورت فابریک زیر درها، جلوه‌ای جوان‌پسند و امروزی‌تر از ایکس۳۳ را به نمایش گذاشته‌اند. تفاوت رنگ سقف و ستون‌ها با بدنه، سبکی نو در خودروسازی به‌شمار می‌رود درواقع ترکیب دو رنگ، در اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو بسیار تاثیرگذار است. چری ایکس۳۳ حجم‌دهی درخور توجهی در نمای جانبی بدنه دارد. 
فضای مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، به‌صورت یک دایره‌ منظم نیستند و با حالت منحنی راه نمودن می‌شوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پــــــیرامون گلگیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی همرنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد.